Mājas lapas lietošanas ērtībām, izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārlūka sesiju un nospiežot “Sapratu”, apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes. Jūs varat atcelt savu piekrišanu jebkurā laikā, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Iepazīstieties ar mūsu Privātuma Politika.

Sapratu

Ziņas

“Rail Baltica” projektā Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšana veikta 20% apjomā

Šobrīd veikti praktiski 20% no projektēšanas darbu apjoma. Pilnsabiedrība  BERERIX ir noslēgusi teritoriju, sliežu, pazemes telpu u.c. infrastruktūras topogrāfiskās izpētes un uzmērīšanas darbus.  Uzņēmuma komanda ir sākusi ģeotehniskās izpētes darbus, tostarp, Daugavas gultnes izpēti nākotnes tilta balstu būvniecībai. Turpinās projektēšanas darbs, t.sk. konsultācijas ar visām iesaistītajām pusēm, lai apzinātu to vajadzības un prasības projektā, izvērtētu tās un integrētu tehniskajos risinājumos. Visi darbi norit būvprojektēšanas pamatrisinājumu izpētes un projektēšanas  ietvaros.

“Mūsu komanda strādā ļoti intensīvi, lai projektēšanas darbi noritētu bez aizķeršanās un paredzētajos termiņos. Esam izveidojuši spēcīgu starptautisko un vietējo profesionāļu komandu, kurus rūpīgi izvēlējāmies jau  projekta sākumā, apzinoties visas projekta vajadzības un ekspertu pieredzi katram savā specifiskajā jomā, Projekta vadības grupa ir pieredzējusi un īstenojusi ļoti lielus “projektē un būvē” (design and build) objektus daudzviet pasaulē. Mēs esam pilnībā pārliecināti, ka īstenosim projektu laikā, arī pateicoties konstruktīvajai un profesionālajai sadarbībai ar klienta komandu ((SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” jeb EDzL), un citām iesaistītajām pusēm, kuras ir ieinteresētas šī vēsturiskā projekta veiksmīgā norisē,” komentē BESIX Eiropas reģiona vadītājs Niks De Rūks (Nick De Roeck), pilnsabiedrības BERERIX Uzraudzības padomes vadītājs.

BERERIX plāno 2020. gada februārī noslēgt 30-35% no projektēšanas darbu apjoma un pabeigt būvdarbu specifikācijas. Būvprojekta pamatrisinājumu plāns tiks iesniegts pasūtītājam (EDzL), lai sāktu detalizētu būvprojekta izstrādi, kā arī būvdarbu plānošanu. Projektēšanas un projekta saskaņošanas darbi turpināsies līdz pat 2021. gada pavasarim. Pirmos sagatavošanas un demontāžas darbus, kā arī atsevišķus būvniecības darbus plānots uzsākt 2020. gada 3. ceturksnī.

Projekta īstenošanai BERERIX ir piesaistījis atzītus profesionāļus un savas jomas līderus. Arhitektūras risinājumus nodrošina starptautiskais arhitektu birojs “Crew Architects”, kas ir atzīti profesionāļi tieši dzelzceļa staciju plānošanā. “Crew Architects” strādā ciešā sadarbībā ar vietējo arhitektu biroju “Arhis Arhitekti” un ainavu arhitektiem “Labie koki”, lai stacijas risinājumi veiksmīgi iekļautos Rīgas pilsētas vaibstos. Konstrukciju risinājumus nodrošina starptautiski atzīti uņēmumi - itāļu “DEAL” (“Rizzani de Eccher “grupas uzņēmums), beļģu “Greisch “un “TUC Rail”, kā arī Latvijas uzņēmumi “Ceļuprojekts” un “BICP”. Par dzelzceļu risinājumiem atbild Beļģijas vadošie eksperti no “TUC Rail,” sadarbībā ar “Konstruktionsgruppe Bauen Latvija” un “Belam-Rīga”. Pilsētas infrastruktūras risinājumus izstrādā “Ceļuprojekts”, “Citrus Solutions”, “Aqua-Brambis”, “Elsana”, “Kārlis”, “Arhis MEP” un citi.

Pilnsabiedrībā BERERIX apvienojušies Beļģijas būvnieks “BESIX Group” un nacionālais būvnieks “RERE Būve”,  ar mērķi īstenot projekta “Rail Baltica” nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību. Pilnsabiedrība izvēlēta par piemērotāko partnerības formu, kas ļauj vislabāk īstenot projektu, izmantojot starptautiskās komandas zināšanas un pieredzi, nodrošinot pilnu atbildību, drošību un kvalitāti, kā arī kontroli pār projekta īstenošanas termiņiem. BERERIX Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, dzelzceļa tilta, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras būvniecības tiesības ieguva iepirkuma rezultātā (līgums Nr.EDZL-02-1/54, kas noslēgts ar SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas”).