Mājas lapas lietošanas ērtībām, izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārlūka sesiju un nospiežot “Sapratu”, apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes. Jūs varat atcelt savu piekrišanu jebkurā laikā, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Iepazīstieties ar mūsu Privātuma Politika.

Sapratu

Ziņas

Rail Baltica projektēšanas un būvdarbus veiks BESIX RERE GROUP

Personu apvienība „BESIX RERE GROUP”, kurā apvienojušies uzņēmumi N.V. BESIX S.A. (Beļģija) un SIA „RERE BŪVE” (Latvija), ir noslēgusi līgumu par Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūves būvprojekta izstrādi un būvdarbiem.

Šī gada 29. maijā līgums parakstīts ar Rail Baltica projekta ieviesēju Latvijā „Eiropas Dzelzceļa līnijas”. Apjomīgajā līgumā, kas kopā ar pielikumiem veido 10 000 lappuses, ir apvienotas prasības objekta projektēšanai un būvniecībai, līdz ar to BESIX RERE GROUP saskaņā ar līgumu veiks pilnīgu būvprojekta izstrādi un saskaņošanu, kā arī būvdarbus, uzņemoties pilnu atbildību par projekta realizāciju.

Rail Baltica ieviešanas rezultātā Rīgas centrā tiks izveidots mūsdienīgs multimodāls satiksmes mezgls, kas palielinās mobilitāti, drošību, pieejamību, kā arī piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas daļas, kā arī ar jaunu dzelzceļa tiltu ērti savienojot Daugavas abus krastus arī gājējiem un riteņbraucējiem.

“Līguma parakstīšana mums nozīmē jau iepriekš uzsāktā lielā un apjomīgā darba turpināšanu, ko RERE GRUPA un piesaistītie eksperti veica, jau gatavojot konkursa pieteikumu. Saņemot tiesības realizēt būvprojektēšanu un būvniecību Rīgai, Latvijai un visai Ziemeļeiropai tik nozīmīgā transporta plūsmas artērijā, esam ieguvuši ne tikai apjomīgu un izaicinošu darbu nākamajiem gadiem, bet arī augstākās raudzes sadarbību, balstoties uz inovatīviem un jaunākajiem pasaules līmeņa inženiertehniskajiem risinājumiem”, parakstot līgumu norādīja AS “RERE Grupa” valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Personu apvienības “BESIX RERE GROUP” dalībniekiem ir ievērojama starptautiska pieredze dzelzceļa, publisku un privātu ēku un objektu projektēšanā un būvniecībā. Beļģijas uzņēmums N.V. BESIX S.A. dzelzceļa un staciju būvniecībā jāizceļ ar tādiem projektiem kā Utrehtas dzelzceļa stacijas pārbūve Holandē, Bijlmermēras ArenA stacijas būve Holandē, Mehelēnas stacijas paplašināšana Beļģijā, trīs līmeņu multimodālās pazemes dzelzceļa un metro stacijas Schuman izbūve Briselē (zem Eiropas Parlamenta un monumentālas vēsturiskās apbūves), Dubajas jaunās tramvaja līnijas izbūve, ietverot vairākus tiltus un stacijas, Briseles Reģionālais Ekspreša tīkls, kā arī citi līdzīgi objekti un daudzi tūkstoši ātrgaitas dzelzceļa līnijas dažādās pasaules vietās. Ēku būvniecībā visatpazīstamākie projekti ir pasaulē augstākā ēka Burj Khalifa Dubaijā, Carpe Diem augstceltne Parīzē, 380 veikalu ietilpīgais Mall of Egypt Kairā, Ferrari World izklaides parks un Cleveland Clinic slimnīca Abu Dabī, kā arī daudzi citi. Aktīvi būvniecības nobeiguma posma darbi šobrīd tiek realizēti Grand Egyptian muzejā Kairā.

Līguma izpildē tiks iesaistīta arī starptautiska kompānija RIZZANI DE ECCHER, kam ir globāla pieredze tiltu, pārvadu, metro, dzelzceļa staciju projektēšanā un būvniecībā.
„BESIX RERE GROUP” projektēšanu un būvdarbus veiks, pamatojoties uz metu konkursā izvēlēto risinājumu – arhitektu biroja „PLH Arkitekter” sadarbībā ar „COWI” (Dānija) izstrādāto  stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta metu. Tas ietver 2,6 km garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa posmu Rīgā no Lāčplēša ielas līdz Jelgavas ielai, 6 jaunus dzelzceļa pārvadus pār Lāčplēša, Dzirnavu, Prāgas, Maskavas, Mūkusalas un Jelgavas ielu, kā arī jaunu 1 km garu tiltu pār Daugavu un mazo Daugavu. Izstrādātais projekts paredz esošā uzbēruma vietā posmā no autoostas līdz Stockmann universālveikalam un no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Elizabetes ielai izveidot estakādi, pa kuru turpmāk organizēt dzelzceļa satiksmi. Uzbēruma norakšana ļaus vizuāli un funkcionāli savienot divas Rīgas pilsētas daļas: Vecrīgu ar Latgales priekšpilsētu, no Vecrīgas puses atverot skatu uz Rīgas Centrāltirgu. Gājēju ērtībām tiks pārbūvēts arī pasažieru tunelis zem sliežu ceļiem (t.s. C tunelis). Rīga iegūs arī jaunu ielu, jo tiks savienota Elizabetes iela ar Timoteja ielu.


Par starptautiskā iepirkuma konkursa gaitu

Rail Baltica projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas, 2017. gada  21. aprīlī izsludināja starptautisku publisku iepirkumu divās kārtās „Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi” būvprojekta izstrādes, autoruzraudzības un būvdarbu veikšanas nodrošināšanai. Iepirkuma 1. kārtā kvalifikācijas pieteikumi tika saņemti no 7 starptautiskām apvienībām, tai skaitā Latvijas lielākajiem būvuzņēmumiem. Iepirkuma otrajā kārtā, kura tika izsludināta 2018. gada augustā, sacensību  turpināja 6 starptautiskas apvienības – augstas raudzes profesionāļi ar globālu pieredzi dzelzceļa un tiltu infrastruktūras projektēšanā un būvniecībā.

2018. gada 3.decembrī konkursa 2. kārtai savus pieteikumus iesniedza divi pretendenti: personu apvienība „BESIX RERE GROUP” un personu apvienība „ITL Rail Baltica”. Personu apvienības „BESIX RERE GROUP” finanšu piedāvājuma cena (bez PVN) bija 430 538 203.00 EUR, bet personu apvienības „ITL Rail Baltica” – 545 454 000.00 EUR. Šis bija starptautiska iepirkuma noslēdzošais posms, pēc kura pieteikumu izvērtēšanas konkursa komisija pieņēma lēmumu slēgt līgumu ar personu apvienību „BESIX RERE GROUP”, uzticot konkursa uzvarētājam veikt projektēšanu un būvdarbus.

Par Eiropas Dzelzceļa līnijas

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta Rail Baltica realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp INEA (Innovation and Networks Executive Agency), kas ir ES infrastruktūras savienošanas instrumenta izpildaģentūra un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas  kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kas atbild par Rail Baltica projekta kopīgo aktivitāšu īstenošanu.