Lai nodrošinātu vietnes darbību, RERE Grupa ievāc un apstrādā sīkdatnes.
Vairāk informācija par sīkdatnēm.

Izvēlieties, kurām sīkdatnēm piekrītiet:
Pielāgot sīkdatnes Piekrītu visām sīkdatnēm

Ziņas

Pirmajā būvniecības pusgadā sasniegtais progress Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izveidē

Būvnieku pilnsabiedrība BERERIX ir noslēgusi pirmos 6 mēnešus Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecībā. Posms iezīmējās ar diviem intensīviem procesiem, kas norit vienlaikus: infrastruktūras būvniecības darbi projekta dienvidu daļā un projektēšanas darbi visam Rīgas Centrālajam mezglam. 

Būvniecības darbos ir izbūvēti ap 80% jaunās dzelzceļa un inženierkomunikāciju apakšzemes infrastruktūras, kā arī lielākā daļa (70-90%) projekta pilsētas infrastruktūras -  elektrotīkli,  telekomunikāciju tīkli,  siltumtīkli,  kanalizācija un ūdensvadi. Tā rezultātā ir sākušies ar sliežu nomaiņu saistītie būvdarbi un sagatavošanās intensīviem virszemes stacijas ēkas būvniecības darbiem. 

Projektēšanas daļā ir iesaistīti 250 Latvijas un ārvalstu projektētāji un inženieri, lai analizētu, pielāgotu un iekļautu visu Rīgas iesaistīto un ieinteresēto pušu prasības un piedāvātos risinājumus ilgtspējīgā, mūsdienīgā un efektīvā mobilitātes centrā. Projektā ir sagatavoti  un nodoti saskaņošanai vairāk nekā 10’000 rasējumu dokumentu.

Rail Baltica Rīgas Centrālais mezgls ir sadalīts 8 dažādas intensitātes un novietojuma būvprojektos. To izstrādē ir iesaistījušās vairāk nekā 50 tieši atbildīgās puses, kā arī ap 100 organizāciju un ekspertu: Rīgas pašvaldības iestādes un eksperti, infrastruktūras apsaimniekotāji, nevalstiskās organizācijas, kas pārstāv pilsētvides, iedzīvotāju un invalīdu intereses, iedzīvotāju un apkaimju biedrības un transporta nozares pārstāvji.

Iesaistoties sadarbības partneriem, ir izstrādāti Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla risinājumi: 

  • satiksmes mezglu un rekreācijas laukumu atrašanās vietas,
  • stacijas ēkas, eju, platformu risinājumi, 
  • jaunas ielas projekts un sabiedriskā transporta pieturvietu izvietojums,
  • krustojumu un ielu pārbūve,
  • jaunu luksoforu un gājēju pāreju plānošana,
  • esošo ielu pārbūve un uzlabošana,
  • autoostas pārbūve dzelzceļu pusē,
  • jauna gājēju tilta izbūve,
  • velo joslu izvietojums un organizācija,
  • tilta un dzelzceļa estakādes rampu risinājumiem, apzaļumošanas principiem, un
  • taktilajiem un citiem funkcionāliem risinājumiem cilvēkiem, ar īpašām vajadzībām. 

“Mēs būvējam  Eiropas nozīmes transporta mezglu, kuru izmantos vēl daudzas desmitgades.  Lielākais izaicinājums ir to uzbūvēt ilgtspējīgi, būtiski neietekmējot Rīgas dzelzceļa stacijas darbību šobrīd. Tas ir sarežģīts uzdevums, kas prasa filigrānu darbu plānošanu. Šī Rīgā ir vieta, kur koncentrējas visvairāk satiksmes punktu, dažāda veida, kvalitātes un sarežģītības inženiertīklu.. Tāpēc visiem risinājumiem ir jābūt ilgtspējīgiem, efektīviem un pārdomātiem. Mēs domājam par dzelzceļa pārvadājumu interesēm, bet vienlaikus rūpējamies par Rīgas pilsētas vajadzībām, dažādu sabiedrības grupu prasībām, biznesu prasībām, bieži šīs vajadzības ir pretrunā viena otrai, jāizvērtē, kuras ir būtiskākas un jāsaprot, kuras ir iespējams īstenot konkrētajā vietā, laikā un budžetā.” skaidro Ksavjērs Debruše (Xavier Debruche) projekta direktors.

107km jaunu apakšzemes komunikāciju un kabeļu - infrastruktūras, kas ļauj turpināt būvdarbus virs zemes

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla projektā būvniecības darbi norit Rīgas Dzelzceļa stacijas dienvidu laukumā, kas ir sagatavots jaunās stacijas ēkas būvdarbiem un jauno Eiropas platuma un vairāku esošā 1520mm sliežu ceļu izbūvei,nepārtraucot esošās stacijas darbību.  Lai to panāktu, tika uzstādīti 107km jaunu kabeļu tikai dzelzceļa zonas signalizācijas, drošības, pasažieru apziņošanas un elektropadeves  organizēšanai.  Infrastruktūras pārveide un atjaunošana ir skārusi arī pašu Dienvidu laukumu un tuvējās ielas, kur demontēti 5km veco telekomunikācijas kabeļu, mainīts 1km trolejbusu vadu, 1km ūdensvadu, 4km elektrības vadu un uzstādīti 2,5km jaunu telekomunikācijas kabeļu. Šajā posmā ir izbūvētas arī siltumtrases Timotejā ielā.

Darbs būvlaukumā šobrīd ir sasniedzis ļoti augstu intensitāti un norit divās maiņās. Dienas maiņā notiek pamatbūvdarbi, demontāžas darbi un izbūve, kā arī jaunas transformatoru apakšstacijas būvniecība un ar to saistītā grunts izpēte, pamatu sagatavošana, kā arī jauno sliežu ceļu izbūve. Savukārt, nakts maiņā notiek darbi uz ielām un uz dzelzceļa. Darbos iesaistīti vidēji 120 cilvēki dienā.

Stacijas ēkas būvniecība sāksies vasaras noslēgumā

BERERIX tuvāko mēnešu laikā sās arī Stacijas ēkas būvniecību jeb ēkas pāļu urbšanu un pamatu likšanu.  Intensīvi būvdarbi šajā zonā norisināsies līdz pat 2023. gada vidum, to laikā Stacijas apmeklētājiem tiks nodrošināta iespēja droši nokļūt Stacijas ēkā un pārvietoties ar vilcienu. Atbilstoši arhitektūras risinājumiem, jaunā Rail Baltica stacijas ēka aizņems gandrīz pusi no esošā Dienvidu laukuma. Šajā vietā tiks izveidota arī vienvirziena iela jeb Kiss & Ride” piebrauktuve, kas nodrošinās ērtu un drošu iespēju atvest vai sagaidīt vilciena pasažierus ar automašīnu. Stacijas sliežu zonas dienvidu daļā BERERIX izbūvēs 4 jaunos Eiropas platuma un 2 jaunus esošā platuma sliežu ceļus, kas stacijas ziemeļu daļas pārbūves laikā kalpos kā 6 esošā platuma (1520mm)  sliežu ceļi

***

Pilnsabiedrībā BERERIX apvienojušies Beļģijas būvniecības milzis “BESIX Group”, nacionālais būvnieks “RERE Būve” un Itālijas būvnieks “Rizzani de Eccher”, ar mērķi īstenot projekta “Rail Baltica” nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

BERERIX ir izveidojis profesionāli ļoti spēcīgu, starptautisku komandu, kuru veido atzīti savas nozares eksperti. Arhitektūras risinājumus izstrādā itāļu “Crew” kopā ar Latvijas “Arhis Arhitekti”. Būvkonstrukciju risinājumus nodrošina beļģu uzņēmumi “Greisch”, “TUC Rail”, itāļu DEAL un Latvijas uzņēmumi “Celuprojekts” un “BICP”. Sliežu risinājumus gatavo Beļģijas eksperti no “TUC Rail, sadarbojoties ar “Konstruktionsgruppe Bauen Latvija”. Ēkas inženiertīklus izstrādā “Belam-Riga”. Projektēšanas komandā darbojas arī vietējie projektēšanas un inženiertīklu eksperti - “Celuprojekts”, “Citrus Solutions”, “O3FM”, “Sprinkleru serviss”, “Aqua-Brambis”, “JKIB Inženieri”, “Elsana”, “Karlis”, Arhis MEP”.

Kopš 2020. gada janvāra BERERIX intensīvi sadarbojas arī ar uzraugošo būvinženieru komandu “Egis-Deutche Bahn”, ko veido“EGIS RAIL SA”, “DB Engineering & Consulting GMbH” un “EGIS Batiments International”. Šī sadarbība būtiski paaugstina komandas kapacitāti  Rīgai tik nozīmīgā un ikoniskā projekta īstenošanā.

Pirmie 6 mēneši Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla projektēšanā

Pirmie 6 mēneši Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecībā