Lai nodrošinātu vietnes darbību, RERE Grupa ievāc un apstrādā sīkdatnes.
Vairāk informācija par sīkdatnēm.

Izvēlieties, kurām sīkdatnēm piekrītiet:
Pielāgot sīkdatnes Piekrītu visām sīkdatnēm

Ziņas

BESIX RERE GROUP turpinās dalību iepirkumā par Rail Baltica Rīgas pasažieru stacijas kompleksa projektēšanu un būvniecību

Starptautiskā dzelzceļa transporta projekta “Rail Baltica” ieviesējs Latvijā - uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas” pabeidzis starptautiskā publiskā iepirkuma „Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi” pretendentu kvalifikācijas izvērtēšanu. Sacensību par minētās “Rail Baltica” infrastruktūras projektēšanu un būvniecību iepirkuma otrajā kārtā turpinās sešas starptautiskas apvienības, tostarp “BESIX RERE GROUP”. 

Kā atzīst konkursa iepirkuma organizatori, visi seši tālāk virzītie pretendenti ir  augstas raudzes profesionāļi ar globālu pieredzi dzelzceļa un tiltu infrastruktūras projektēšanā un būvniecībā, bet, lai noskaidrotu uzvarētāju un noslēgtu līgumu par minēto darbu veikšanu, vēl šogad tiks izsludināta iepirkuma otrā kārta.

Pēc kandidātu iesniegto pieteikumu izvērtēšanas iepirkuma komisija 2018. gada maijā, pamatojoties uz veiktās kandidātu atlases rezultātiem, pieņēmusi lēmumu uzaicināt dalībai iepirkuma otrajā kārtā sešas starptautiskas apvienības:

  • Personu apvienību „BESIX RERE GROUP” (N.V. BESIX S.A. (Beļģija); SIA „RERE BŪVE” (Latvija))
  • Piegādātāju apvienību „BASA” (AS „BMGS” (Latvija); AS „A.C.B.” (Latvija); SIA „STRABAG” (Latvija); SIA „AECOM Baltics” (Latvija))
  • Personu apvienību AB „Kauno tiltai” (Lietuva); „Comsa” S.A.U. (Spānija); „Trakcja PRKil” Spolka akcyjna (Polija); UAB „Geležinkelio tiesimo centras” (Lietuva); SIA „Ceļu būvniecības sabiedrība „IGATE”” (Latvija)
  • Piegādātāju apvienību „Acciona Mostostal Skonto Būve” (Acciona Construccion S.A. (Spānija); Mostostal Warszawa S.A. (Polija); SIA „Skonto Būve” (Latvija))
  • Personu apvienību „ITL Rail Baltica” (Gulemark Agir Sanay Insaat ve Taahhut A.S. (Turcija); ASTALDI S.p.A. (Itālija); AS „LNK Industries” (Latvija); Ceļu būves firma SIA „BINDERS” (Latvija); SIA „ARČERS” (Latvija))
  • Piegādātāju apvienību „COPISA - BASQUE - UPB - Tilts” (AS „UPB” (Latvija); SIA „Tilts” (Latvija); COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA, S.A. (Spānija); ALTUNA Y URIA S.A. (Spānija); CYCASA, S.A. (Spānija); LAGUNKETA SOCIEDAD ESTUDIOS Y SERVICIOS PARA LA CONSTRUCION, S.A. (Spānija))

Iepirkuma organizētāji ir atzinīgi novērtējuši apvienības „BESIX RERE GROUP” dalībnieku ievērojamo pieredzi dzelzceļa, publisku un privātu ēku un objektu projektēšanā un būvniecībā. Nozīmīgi darbi īstenoti Utrehtas dzelzceļa stacijas (vairāk nekā 23 000 m2) pārbūves projektā Holandē, kā arī Reģionālā Ekspreša tīkla realizācijā Briselē. Projektēti un uzbūvēti tilti, kā, piemēram, Al Mariah tilti (4 tilti ar kopējo garumu 1,4 km) Abū Dabī, un citi komplicēti infrastruktūras objekti.

Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līnijas, Projektu ieviešanas departamenta direktors, uzsver: “Šis patiesi ir sarežģītākais objekts, jo darbi jāveic pilsētas centrā, vēsturiski unikālā vidē. Iepirkuma uzvarētājam būs jānodrošina Centrālās stacijas, jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī esošās dzelzceļa līnijas infrastruktūras un Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras projektēšana un būvdarbi. Kopumā, veicot Rail Baltica integrāciju Rīgas multimodālajā transporta mezglā, tiks uzlabota vides pieejamība, drošība un mobilitāte. Tiks ieviesta abu sliežu platumu dzelzceļa pasažieru apkalpošana. Jauns ielu savienojums Elizabetes un Timoteja ielās ļaus atslogot transporta kustību līdzās esošajās ielās. Tiks radīts savienojums starp pilsētas centru un Pārdaugavu: dzelzceļa tilts ar jaunu gājēju un velosipēdistu ceļu pāri Daugavai. Savienotas divas Rīgas pilsētas puses: vizuāli un funkcionāli savienota Vecrīga un Rīgas Centrāltirgus. Renovējot Centrālās stacijas dienvidu pusi, tiks radīta kvalitatīva publiskā ārtelpa.”

Šobrīd iepirkuma komisija strādā pie vajadzīgās dokumentācijas sagatavošanas iepirkuma otrajai kārtai. Otrās kārtas ietvaros kandidātiem pēc uzaicinājuma saņemšanas būs jāiesniedz tehniskie un finanšu piedāvājumi iepirkuma līguma izpildei. Otrās kārtas uzsākšana plānota šī gada otrajā pusē, līguma slēgšana ar izpildītāju - 2019. gadā, tādējādi nodrošinot būvprojektu izstrādi 2019. - 2020.gadā un būvdarbus 2021. - 2022.gadā.

Kopējās projekta izmaksas ir ap 200 milj. EUR, izmaksu aprēķins veikts AECOM priekšizpētes laikā. Projekts tiek realizēts ar 85% Eiropas Savienības līdzfinansējumu no CEF (Connecting Europe Facility) un 15% valsts līdzfinansējumu. Metu konkursa noslēgumā izvēlētais risinājums, kam pamatā būs arhitektu biroja PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI (Dānija) piedāvātais mets, iekļāvās projektam noteiktajās izmaksās, piedāvājot kvalitatīvus un ilgtspējīgus tehniskos risinājumus un efektīvu resursu izmantošanu.

Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis - Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu - Rīgu - Kauņu - Varšavu - Berlīni.